50 мільярдів доларів на рік – такої суми в цьому році досягнув ринок збору маркетингової інформації про користувачів інтернету. Ринок стрімко зростає, на ньому з’являється багато гравців – від невеликих інформаційних брокерів, до потужних інтернет-компанії на кшталт Google чи Facebook, для яких збір інформації про користувачів – частина бізнесу.
Як повідомляють ТЕКСТИ.org.ua, Mozilla Fundation (розробники Firefox) розробила спеціальний додаток до цього браузера під назвою Collusion, який дозволяє подивитися, хто слідкує за вами в Інтернеті (його можна отримати тут).
Після активації цього додатку, вам залишається лише працювати в мережі, а через деякий час подивитися на результат – головне підібрати вчасно щелепу з підлоги, від побаченого.
Якщо ви не вживаєте жодних заходів (як це робить більшість користувачів – наприклад, якщо ви дозволяєте так звані cookies від третіх сторін ), то сайти-брокери інформації можуть дізнатися про більшість сайтів, на які ви ходили сьогодні. З такої щоденної інформації вони здатні створити складні профілі користувачів, включно з їх уподобаннями та звичками.
Приклад – один із скромних брокерів інформації, сайт “Ядро.ру” – напряму знає про те що ви ходили на кожен з сайтів, до якого під”єднаний на ілюстрації нижче (УП, Корреспондент, ТСН, Уніан тощо), і при тому знає у якій послідовності це відбувалося, і скільки приблизно часу займало. Свої coockie він, скоріше за все, додає за допомогою реклами, що крутиться на цих сайтах.
ЖЖ допомагає збирати і передавати інформацію про своїх користувачів для дуже багатьох брокерів:
Зрештою, сайт який знає про нас чи не найбільше(окрім можливо Google), це Facebook: